Om företaget

Raymond Pettersson heter jag. Bor och verkar i Hindås, inte långt från Landvetter flygplats. Har gått i pension från det ordinarie arbetslivet och har förverkligat en gammal idé att på deltid jobba med historiska tävlingsbilar.

Motorer o teknik har alltid fängslat mig. Fick redan i 4-5 årsåldern någon motor av pappa att sitta o skruva på.

Byggde egna go-kart och tävlade några år i slutet av -60 talet. Tävlade mot konkurrenter som Eje Elgh, Stefan Lindberg, Bosse Martinsson, Dick Svensson och Conny Hallén för att bara nämna några.

Jag tyckte att bygga och konstruera var roligare än själva tävlandet så när jag fick förfrågan från Erik Berger att hjälpa honom med hans tävlingsbil i början av 70-talet tackade jag ja. Var bl.a med då han tog sitt 10,e SM. Bilen han körde då var Ford Escort Twin Cam.

Under min militärtjänstgöring i Göteborg 1971 -72 spenderade jag mycket tid tillsammans med Bosse ‘Emma’ Emanuelsson och hans suveräne mek Palle Engström. Detta samarbete fortsatte även efter militärtjänstgöringen och jag jobbade på heltid hos Emma fram till 1984 med att bygga bilar, serva på tävlingar med racingdäck och vi hade även agenturen för Recaro bilstolar.

1984. Tiden hade kommit ikapp och jag ville ha ett jobb med ordnade arbetstider och få möjlighet till ’egentid‘. Långa kvällar och helgjobb hade tagit ut sin rätt. Började som verkmästare på VAG i Göteborg på deras skadeverkstad. Ett jobb som gav kontakter in i försäkringsvärlden där jag 1990 sökte och fick jobb som bilskadeinspektör.  De senaste åren arbetade jag på Trygg-Hansa som säljare på yrkestrafiken.

Och,  har nu startat egna firman, RPM Support, med inriktning på historiska racerbilar. Chassi, motorer, växellådor, etc. “Inget är främmande”.